Amanda Fränden 🇸🇪

495 SEK/månad

1195 SEK/månad

+ 795 SEK startavgift

+ 795 SEK startavgift

Standardupplägget är för dig som vill följa en tuff och givande träningsprogrammering och samtidigt är van att jobba ganska självständigt och har koll på tekniken. Jag bygger upp nya pass till proggen i princip dagligen och lägger ut i din träningskalender inne i appen. Du har alltid möjligheten att logga vikter, reps, tider m.m. när du tycker det känns relevant. Du har också möjlighet att lägga in kommentarer på enskilda övningar eller woddar så du kan följa utvecklingen och pusha dig själv. Du når mig via chatten om det dyker upp frågor kring passen.

Vad som ingår punkt för punkt:

  • Löpande träningsprogrammering
  • Träningslogg och historik till alla dina pass
    (alla gamla pass sparas så länge du aktiv)
  • Chattsupport via appen vid ev. frågor & problem
  • Mina övningsvideos
  • Tillgång till TLs Receptbank, 1 nytt recept varje helg
    (välj portionsstorlek mellan 300, 400 eller 500 kcal)

Premium är för dig som behöver mer personlig support och uppskattar att ha regelbundna check-ins. Via chatten har du möjlighet att skriva ihop en kortare avstämning inför varje helg och skicka till mig så att jag kan återkoppla på det och hjälpa dig framåt. Hur har träningen känts? Äter du tillräckligt så du orkar träna? Någon övning där du behövt tekniktips? Alla behöver hjälp med olika saker och behovet brukar förändras över tid därför tycker jag det är viktigt att både ge möjligheter till veckovisa avstämningar men också låta dig som klient vara med och bestämma agendan

Vad som ingår punkt för punkt:

  • Allt som inkluderas i Standardupplägget
  • Veckovisa avstämningar via chatten, 1 per vecka
  • Möjlighet att få teknik & utförande granskad i 5 olika övningar per vecka
    (du laddar enkelt upp videos som du filmat på mobilen i dina pass)

För dig som vill lyfta vikter, flåsa på i roliga crossfitwoddar, bli stark, rörlig, uthållig och ha kul medan du gör det är det här proggen för dig!

Coach Amanda

Inriktning

Crossfit
Tyngdlyftning
Styrka

Detta behöver du

Normalutrustad box eller crossfit-vänligt gym

Träningssplitt

5-6 pass/vecka beroende på block och fokus

Träningsappendix

Klicka ovan för att se Amandas träningsappendix

Fokus på Tekniken

Teknik och utförande – något som jag håller varmt om hjärtat! Teknik går hand i hand med effektivitet. Dagarna med att kötta på i hetsiga woddar och kasta upp ett nytt PB med dålig teknik är över. Lägg all prestige om att kunna lyfta tungt bakom dig och lär dig utföra övningarna med perfekt teknik istället. Detta kommer ge dig så mycket bättre resultat i längden, det kommer kännas roligare och minimera risken för skador 

Släpp prestigen

Bort med prestigen! Träning SKA vara roligt och få dig att må bra. Vi är alla på helt olika nivåer och det som gör den här proggen så bra är att oavsett vilken nivå du är på kan du alltid skala och göra om övningar så de passar just dig. Det kan kännas som du är långt bort från där du vill vara fysiskt just nu men jag LOVAR dig, små steg framåt kommer ta dig en lång väg, och det ska vara roligt på den vägen!

TRÄNA för insidan

Det som fått mig att älska Crossfit så mycket är att fokuset aldrig legat på hur du ser ut eller bör se ut utan det har alltid legat på hur du ska träna för att kunna prestera så bra som möjligt och bli så vältränad som möjligt både styrke- och konditionsmässigt. Det handlar inte om att SE stark ut utan att bli stark, på riktigt. Den är också väldigt varierad och inget pass är det andra likt, vilket gör att man aldrig hinner tröttna!

Så här kommer vi igång

1. Signa upp

Tryck på signa upp här överst på min sida

2. Beställ

Fyll i din information & beställ via kassan

3. Inbjudan

Jag sätter upp ditt konto & bjuder in dig inom 24h

4. Bekräfta

Bekräfta inbjudan på mejlen & färdigställ dina uppgifter

5. Live!

Sen kör vi!

FAQ

Väldigt blandat beroende på vilken vecka och fokus jag har för stunden. Men räkna med att följande fokusområden kan dyka upp:

Baslyften (marklyft, knäböj, bänkpress)

– Tyngdlyftning 

– Gymnastik, både statisk för att bygga styrka samt kippa för att bygga uthållighet och kunna göra många reps

– Styrketräning med hantlar och kettlebells

– Funktionell träning med kroppsvikt 

– Coreträning

– Kondition genom crossfitmetcons, emoms, intervaller med löpning, rodd, skierg, stairmaster, assaultbike 

– Rörlighetstränining

Den passar alla oavsett nivå då jag och du anpassar vikterna efter den egna förmågan och det finns alltid övningar att ta till för att skala ner svårighetsgraden om det behövs. Jag utgår såklart från hur jag själv tränar just nu och mina mål med träningen är att bli stark i hela kroppen, bli tekniskt bättre i de olympiska lyften, bli uthållig och bibehålla en bra kondition och genomgående jobba på min rörlighet då denna är en grund för att bli bra i all övrig träning jag nämt här ovan. Jag tränar inte för att toppa mig inför någon speciell tävling utan tränar för att jag älskar det och för att hålla mig i så bra form jag bara kan.

Jag kan garantera dig att denna progg kommer hjälpa dig med att komma i form i största allmänhet (om du nu inte redan är det – MEN det brukar alltid finnas saker man vill och kan förbättra!)

Den kommer också göra dig stark, uthållig och rörlig. Atletisk helt enkelt! Resultat beror förstås på vart du varit och gjort tidigare och ditt engagemang under vår tid tillsammans – jobbar vi oss tålmodigt framåt och har kul på vägen så kommer min programmering alltid ge dig bra skjuts!

Om du ännu inte bestämt datum för tävling eller inte ännu är i behov av formtoppning eller specialfokus så kommer min progg fungera perfekt iom att jag inte lämnar något åt slumpen och gillar att programmera med mycket variation och multifokus. Jag vet precis vad som krävs på tävlingarna och vilket jobb som behöver göras under försäsong och grundträningen för att förbereda sig inför en tävling eller tävlingssäsong.

Vill du ha mer individuell hjälp med att bli bättre inom ett väldigt specifikt område eller toppa dig inför en crossfittävling så rekommenderar jag dig att kontakta mig för en mer individuell programmering. Min mejl hittar du längst ner på sidan!

Kosten är superviktig och vissa av mina pass kommer förbränna mycket kalorier så att äta ordentligt kring passen och även resten av dagen är förstås A och O! Annars blir det inget kul och vi blir ju också starkare och presterar bättre om vi ger kroppen den maten den behöver!

Jag rekommenderar att du satsar på antingen energibalans eller överskott/viktökning när du tränar min progg och att du då klickar dig in i de kalkylatorerna som finns här på hemsidan under ”kostplan”. Kom ihåg att då också anpassa kosten genom att äta extra energi på dina träningsdagar precis som den uträknande kostplanen visar på! 

Recept att använda till kostplanen får du som medlem inlagd på ditt konto på appen från dag1! Olika storlekar/mängder på måltiderna finns också i varje recept så att det går att passa in utefter dina krav

Nej ett individuellt kostschema ingår inte men däremot ingår en hel drös med recept som är anpassningsbara utefter hur stora måltider du behöver äta. Vi lägger dessutom upp ett nytt träningsvänligt recept varje helg!

För att räkna ut och få en översikt på din kost så at du kan nyttja recepten inne på appen på bästa sätt – kika först in under ”Kostplan” här på sidan och följ instruktionerna

Min resa

Som 15 åring bodde jag och min familj i Brasilien och där började jag med den afro-brasilianska kampsporten Capoeira. I capoeiran kombineras kampsport med dans, akrobatik, rörlighet och musik. Jag blev helt fast och tränade 6 dagar i veckan i 7 års tid. Vid 19 års ålder blev jag gravid med mitt första barn och vid 21 med mitt andra. Jag tränade capoeira igenom båda graviditeterna och lärde känna min egen kropp på en helt ny nivå.

Vid 25 års ålder hittade jag Crossfiten som blev min nya stora kärlek. I denna utseendefixerade värld där så mycket handlar om hur vi ser ut, vad vi väger osv osv kände jag en sån stor frihet i crossfiten där man inte allas pratade om att se ut eller väga på ett visst sätt utan här stod prestation i centrum. Det första min coach sa till mig var “vill du bli stark på riktigt måste du äta därefter” och där och då förändrades hela min syn på kost och träning. Ett år senare hade jag bestämt mig, det var träning jag ville jobba med och signade upp på en pt utbildning dagen efter samt en Crossfit level 1 kurs. Efter avslutad utbildning började jag jobba som Crossfitcoach och personlig tränare. Jag har därefter gått en kurs i Crossfit gymnastics, Crossfit mobility samt Tyngdlyftning. Tack vare min kunskap inom dessa områden har jag fått resa runt världen och coachat och haft workshops. 

2012 började jag tävla i crossfit och 3 år senare var jag en av de främsta kvinnliga crossfit atleterna i Europa. Jag har tävlat i över 10 länder och däribland Crossfit Regionals (motsvarande EM) i Spanien samt Crossfit Games (motsvarande VM) i USA. Jag la själv ner min träningssatsning för cirka 2 år sedan och idag brinner jag för att inspirera och motivera andra till att träna och pusha sig själva till nivåer de själva inte trodde va möjligt! 

Amanda 💪

@ amafr | amanda@traningslandslaget.se